"Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon"

luni, 2 martie 2009

Tu de ce fumezi?!

Raspunde!!! Tu de ce fumezi???
Nu sunt fumatoare dar pot spune ca stiu o parte din posibilele rapunsuri la aceasta intrebare:
De ce nu?!
Pentru ca asa vreau!
Pentru ca pot!
Nu e treaba ta!
Pentru a le da peste nas tuturor!
Pentru ca e corpul meu si nu te doare pe tine de sanatatea mea! (Ar putea totusi sa te doara de a noastra...)
Pentru ca nu fumez pe banii tai!
Pentru ca imi place!
Pentru ca ma calmeaza!
Pentru ca merge la cafea!
Pentru ca e buna dupa sex! etc etc etc etc etc... puteti sa completati...probabil puteti gasi inca vreo cateva zeci de raspunsuri...

Poate nu te intereseaza, sau poate deja le stii...dar o sa iti dau cateva motive pentru care sa NU fumezi...

Fumul de tigara contine peste 4.000 de substante chimice diferite, din care peste 300 sunt toxice pentru om nicotina, arsenic, radon, cianuri, fenol, DDT, azbest, benzen, monoxid de carbon, formaldehida, etc.) si alte 43 sunt cancerigene. Cei mai toxici compusi sunt nicotina, gudroanele si monoxidul de carbon.

Nicotina stimuleaza inima prin eliberarea de catecolamine care cresc tensiunea arteriala, frecventa cardiaca si nevoia de oxigen a inimii. De asemenea, nicotina stimuleaza sistemul nervos, legându-se de receptorii colinergici centrali dupa numai 7 secunde de la inhalare. Aceasta activeaza caile neuro-umorale si duce la eliberarea de hormoni si neurotransmitatori. Asa se explica efectele euforice si instalarea dependentei de nicotina.

Gudroanele din fumul de tigara sunt cancerigene.

Monoxidul de carbon scade capacitatea de transport a oxigenului si favorizeaza aparitia aterosclerozei.

S-a estimat ca fumarea unei singure tigari scurteaza viata cu 7 minute, iar fumarea unui pachet de tigari pe zi scurteaza viata cu 140 minute/zi, 51.100 minute/an sau 35,5 zile/an. Aceasta înseamna ca anii fumatorilor au mai putin de 11 luni!

Fumatul suprima senzatia de foame, la fumatorii cronici 90-98% din nicotina inhalata este retinuta in plamani si constituie alaturi de gudroanele rezultate din ardere, una din cauzele principale de crestere a cancerului pulmonar.

Organe sau sisteme afectate si tipurile de boli ce pot sa apara:
Aparat respirator => cancer pulmonar, cancer laringeal, reducerea capacitatii respiratorii, pneumonie, bronsita cronica, embolie pulmonara, astm...
Aparat cardiovascular => puls accelerat, aritmie cardiaca, HTA, circulaţie sanguina proasta, criza cardiaca, angor pectoris, arterita, flebite...
ORL => laringita, faringita, sinuzita, alergii respiratorii, cancer esofagian, cancer la gat...
Creier si Sistem nervos => embolie cerebrala...
Sistem digestiv => cancerul limbii, cancer gastric, gingivita, distrugerea enzimelor digestive, hiperaciditate stomacala, gastrita, ulcer duodenal, ulcer stomacal, cancer de colon...
Sistem excretor => cancer renal, cancer vezical, cancer de prostata...

Efecte negative de scurta durata:
* cresterea ritmului cardiac, in medie 20-30batai /min
* cresterea tensiunii arteriale
* lezarea mucoaselor buzelor, limbii şi cerului gurii.
* ingalbenirea dintilor
* iritarea mucoasei naso-faringiene, cu diminuarea sau modificarea selectiva a mirosului
* iritarea laringelui
* iritarea ochilor

Cam atat...problema e muuult mai complexa....dar, pe cine nu am convins pana acum nu am sa conving nici daca continui...
Da...e greu sa renunti la fumat (nu imposibil)...si totusi...
Unui nefumator nimeni nu-i remarca performanta de a nu se fi apucat niciodata de fumat. Se plange de fum, are uneori alergie, evita locurile unde se fumeaza. Cica ar strica in mod sistematic cheful tuturor...

Fumatorul care vrea sa se lase de acest viciu e un erou ?


Image Hosted by ImageShack.us

10 comentarii:

Anonim spunea...

ai dreptate....dar fumand devii constient de riscurile acestui viciu si tu esti responsabil de raul pe care ti-l produci. mie imi place sa fumez si nu am de gand sa ma las in viitorul foarte apropriat! altora le place sa manance de la Mc. ala nu se omoara cu mai mult de 7 min la fiecare hambrger care il indeasa cu pofta direct in ficat? nu zic :vai ce mandru sunt ca fumez! dar fumez pe banii mei si pe sanatatea mea (chiar si in patul meu si pe muzica mea :))))))))) ).

Ultimul Cavaler spunea...

Uneori fumul ajuta .....ajuta sa te distrugi incet dar sigur ...si motivatia pentru care eu personal fac lucrul asta este ca nu imi pasa suficient de mult de mine ....De fiecare data spun ca ma las ..de fiecare data timp de o zi ..fumez putin ...5-6 tigari ..dar nu reusesc sa le las ...Am zis si stiu ca pot sa las fumatul pentru o fata ...Poate ca nu este ok sa te lasi de fumat pentru o iubita care nu sti niciodata daca cat va ramane in vita ta ......dar pentru mine asta este motivatie totala ..care m-ar determina nu numai sa ma las de fumat ci si sa fiu alt om .....

Din acele 4000 de substante ....una sigur te va ucide ...simti asta prea tarziu...am simtit-o pe pielea mea ...fumez de 7-8 ani si am momente in care ma doare in piept puernic ..in care dupa ce fumez dimineata imi amorteste o mana ..si multe multe altele ...Fumatul da oboseala ..ajungi un zombie care dupa cateva ore de ativitate pici si nu mai esti in stare sa faci fata unei zile obisnuite ....alt motiv pentru care eu va recomnd sa nu fumati ar fi "mirosul gurii" care este iritant ..schimbarea culorii dintilor ......Tot din cauza fumatului ...calciul din organismul dumneavostra scade si apoi incet incet apar problemele cu oasele ..dureri de oase ...de ligamente ..pentru ca ligamentul este format in mare parte din calciu.....
Alt argument ar fi ....diminuarea acuitatii vizuale ...am facut astronomie si am constatat asta pe pielea mea ..fumatorii vad mai prost ...mai slab ...
Scaderea potentei...fumatorii sunt mai putin poteti decat nefumatorii ......
Bolile cardiace ...le dezvolti incet dar sigur ...ajugi sa nu iti dai seama cand te-ai imbolnavit dar atunci va fi cam prea tarziu ...
Problemele cu ficatul sunt tot cauza a fumatului la fumatorui ....de obicei ..tigara oboseste ficatul ..
il termina si nu ii da voie sa funstioneze corect ...
Tagarile nu calmeaza ...tigarile au propietatae de a stimula eliberarea unui drog natural al creierului in corpun nostru ..un drog produs de creier ..care ne stimuleaza sistemul nervos la nervi dar putem dezvolta abilitatea de a ne simtii bine si de a simtii acelasi efect de calmare si educandu-ne in aceasta privinta fara sa fumam ...

Anonim spunea...

nu fumeeeeez!!! :P:P:P .. si apropos de chestia ai de kre mi-am dat seama....ce pot sa zic...mie mi se pare tarziu chiar si la 17 ani.. dar nah..nu ne nastem invatati. pup

Screeach spunea...

Fumez ca sa fug de mine, si merita toata nicotina, si toti banii din lume cat timp o fac pentru mine.
Unii se drogheaza si dau bani grei, altii beau si dau milioane, iar eu fumez si dau 70 000.
Poate nu ajuta, dar cat timp am eu senzatia ca ma ajuta e ok, pentru ca atunci chiar ma ajuta.

Vick spunea...

Da, am citit :D Sunt constient de tot ce ai scris mai sus. De ce? Pentru ca imi place fumul, pentru ca m-am obisnuit, pentru ca a devenit un obicei, pentru ca fumez deja de prea multi ani, pentru ca ma linisteste.

Chiar tu ai zis ca putem gasi alte cateva zeci de raspunsuri.

De ce nu ma las? Sincer? Consider ca sanatatea mea nu e inca un motiv suficient de bun. Si alte motive nu am.

ClaudelGFX spunea...

fumez pentru ca nu-mi pasa.

L. Stelea spunea...

Eu m-am lasat. E foarte greu dar daca continui sa amani, reusesti pana la urma. Spune-ti mereu "mai incolo".

Nicotina este o substanta "diabolica", luand partial locul acetilcolinei la fumatorii inraiti. Ei au un deficit de acetilcolina si alti neurotransmitatori, iar nevoia de a fuma e fiziologica...

Corneliu Nicoara spunea...

Din clipa cind fumatorul intelege motivele pentru care fumeaza, nu mai vrea sa fumeze.
Am fumat 27 de ani si m-am lasat usor, dar mi-a fost usor doar dupa ce am aflat de ce fumam. Exista o carte celebra de a te lasa usor de fumat, "In sfarsit nefumator", de Allen Carr.
Se estimeaza ca omul a salvat din capcana fumatului peste 25 de milioane de oameni.
Cartea se gaseste moca pe net.
Cine o citeste devine, la fel ca mine, un fericit nefumator.

Anonim spunea...

SI EU AM REUSIT SA RENUNT LA FUMAT TOT DUPA CE AM CITIT CARTEA DE ALLEN CARR!!!!NU CRED CA E FOARTE DIFICIL SA RENUNTI DAR TREBUIE SA-TI DORESTI CU ADEVARAT SA RENUNTI,ALTFEL DUPA CATEVA ZILE SAU CHIAR MAI RAU DUPA CATEVA SAPTAMANI INTR-UN MOMENT DE SLABICIUNE APRINZII IARASI TIGARA!SUCCES TUTUROR CELOR CARE INCEARCA!

potenta spunea...

eu am citit-o si nu m-am lasat credeti ca sunt labil psihic ?